חזון בית הספר

חזון החינוך בעיר משלב מעגלים מספר, ובהם “מעגל האני” האישי של כל תלמיד, “מעגל המשפחה” העוטפת אותו, ובמקביל “מעגל החברים” המהווה את קבוצת השווים. בנוסף נמצא את “מעגל הקהילה”. כל אלה מלווים את התלמיד בשלבי התבגרותו השונים. מעבר למעגלים הקרובים אליו נמצאים מעגלים רחבים יותר, ובהם מדינת ישראל והעם היהודי על מורכבותם, וחשוב לא פחות, החיבור לעולם הרחב כחלק מהמרחב שבו עתיד הבוגר להשתלב.

עולם הערכים והתרבות, העושר הלשוני ודרך הארץ מהווים את הציר המרכזי המניע את מעגלי ההשתייכות סביבו נעים כל יתר המעגלים בהרמוניה ובהתמדה.

המעגלים מחוברים זה לזה בחיבורי תוכן, מהות והזדהות. בין החיבורים נוכל למצוא:

  • חיבור לעולם האישי של התלמיד, הכולל את תחושת המוגנות, הלמידה המשמעותית, פיתוח הגוף והנפש והאחריות האישית.
  • חיבור לעולם החברתי, המכיל את התא המשפחתי, קבוצת השווים, התמיכה ההדדית והאחריות הקבוצתית.
  • חיבור לעולם הערכים והנתינה לקהילה.
  • חיבור למדינה, לשורשיה, לערכיה, לזרמים ולמיעוטים השונים המצויים בתוכה, לזכויות הפרט והכלל החיים במדינת ישראל.
  • חיבור לעולם היהודי דרך הציונות והיהדות על זרמיה השונים.
  • חיבור לעולם המדע והטכנולוגיה.
  • חיבור לעולם הרחב דרך קהילות ושיתופי פעולה.

קהילת בית הספר מורכבת מתלמידים, מורים ועובדים המקיימים מערכת יחסים של אמון הדדי והערכה בין המתבגרים למבוגרים.

האמנה הבית ספרית והתקנון מושתתים על “אני מאמין” בית ספרי הכולל:

  • חופש מחשבה, יצירה והקנייה של מיומנויות למידה תוך פיתוח חשיבה עצמאית, שיאפשרו אורח חיים המתאים לאזרחים בחברה דמוקרטית, חינוך לאחריות אישית, קהילתית ולמנהיגות.
  • שמירה על שוויון זכויות, חובות והזדמנויות לכל תלמיד.
  • ארגון חיי חברה בכבוד הדדי ובהגינות, תוך ניצול היכולת של חברת התלמידים ברמה הכיתתית, השכבתית והכללית, תוך כיבוד מסורת ישראל.
  • קידום כל תלמיד למיצוי מרבי של יכולתו הלימודית והחברתית, תוך שיתוף פעולה בין חברת התלמידים לחברת המבוגרים.
  • גינוי גילויי איבה ואפליה כלפי הזר וקבלת כל אדם על פי אמונתו ודתו.
  • קשר עם הורי התלמידים והדגשת מקומו של הבית בתהליך החינוכי.
  • שיתוף בין המבוגרים, המתבגרים והוריהם ביצירת פעילויות משותפות ויישומו כבסיס לבית ספר קהילתי.
  • שמירה על איכות החיים של הפרט, טיפוח הסביבה וחיזוק הקשר לנופי הארץ ואתריה.